Marlous is Nova Scotia

30 augustus 2010

Vanmorgen om 2 uur al wakker geworden terwijl me wekker pas om half 4 ging! Ik viel gewoon niet meer in slaap, toen maar beetje op me ipod gezeten, facebook gekeken, bericht van het japanse meisje dat ook in mijn gastgezin zit, ze had 3 uur vertraging met haar vliegtuig, en heeft daarna 12 uur lang geslapen, rond half 4 gaan douche, omkleden enzo, toen werden langzamerhand me ouders en zus ook wakker. Samen ontbeten, en toen tandenpoetsen en de auto in naar schiphol.

Eenmaal op schiphol aangekomen, bij de vertrekhal gaan zitten op me koffer wachtend op de rest. Rond 10 over 5 was iedereen der, en gingen we inchecken. Na dat we ingecheckt hadden en me koffer maar 21,5 kilo woog! Dus k had veeeeel meer mee kunnen nemen. We hadden toen 45 minuten even dat je niet verplicht was ergens te zijn, dus wij naar Starbucks. Terug naar de vertrekhal en afscheid genomen van me ouders en me zus, toen maar gauw door de douane anders moest ik weer huilen! Met ze 7e zijn we toen naar de gate gelopen, we hebben daar misschien een half uur gewacht. Toen mochten we al gaan boarden dus dat ging super snel! Eenmaal in het vliegtuig gauw gaan zitten, en toen waren we al snel aan het opstijgen, was in slaap gevallen voor 45 minuten want toen moesten we er al weer uit. Op londen mochten we even chillen zei de stewardess maar nee hoor, we hebben toen bijna 45 minuten in de rij gestaan om te zorgen dat de koffers mee gingen naar Canada. Toen dat eenmaal gelukt was. Zijn we wat te eten gaan zoeken, nou der zat dus echt niks lekkers haha, dus bij een klein supermarktje een bakje fruit gehaald. Het was vanaf de eetplekjes tot onze gate 20 minuten lopen, dus we gingen toen na het eten maar gelijk lopen, onderweg zien we een bord met daarop staan bij onze vlucht, gate closed! Dus wij met ze alle rennen!

Was het dus helemaal niet zo toen we daar aan kwamen, ze deden heel rustig alsof der niks aan de hand was. Nou gelukkig geen problemen, we mochten gelijk gaan boarden dus dat schilde weer.

Na de eerste 2 uur geslapen te hebben viel ik niet meer in slaap. Dus de rest van de 4 uur ging ik maar film kijken dacht ik! Totdat opeens dat schermpje in de stoel uitviel dus kon ik geen film meer kijken. Toen me laptop maar gepakt dus daar maar een filmpje opgekeken, en nog even die formulieren voor de douane ingevuld en toen gingen we al landen. Zonder vertragingen dus het ging allemaal goed we kwamen zelfs al om kwart over 12 lokale tijd aan terwijl dat kwart voor 1 zou zijn eigenlijk. Zodra we uit het vliegtuig waren, liepen we richting de douane en toen begon het hoor. We hebben een uur in de rij gestaan, toen we der eindelijk doorheen waren moesten we ook nog eens meer dan een half uur in de rij staan bij imigration. Eindelijk daar ook klaar. We hadden omstebeurt in de rij al onze koffers gehaald dus dat viel mee. Gauw door de deuren heen, en daar stonden alle gastgezinnen te wachten samen met sabine van de partnerorganisatie, ze zei als eerst we dachten bijna dat jullie niet in dit vliegtuig zaten, zolang duurde het! Toen kwam sherry naar me toe! en zegt jeetje ik had je niet zo lang verwacht! Haha. Ze ging toen even Susan, haar nicht, en roberto, een jongen uit brazilie halen. Ik dacht huh nog iemand? Maar nee die moest Sherry meenemen omdat zijn gastgezin hem niet kon komen ophalen. We zijn toen gelijk naar een shoppingcenter gereden, daar even gegeten, ik heb gelijk shampoo gehaald! Jeetje het lijkt amerika wel super grote flessen en dat waren al de kleine! Niet normaal maarja kan ik er dan wel weer lang mee doen toen heb ik nog 3 en een half uur in de auto nu eindelijk in het huis, heb een twee persoonsbed echt super chill, en 3 kledingkasten!! alsof ik zoveel kleding mee heb kunnen nemen hahaa

hou julli eop de hoogte x