Marlous is Nova Scotia

10 daagjes :)? of is het :(?

Hey!

Vorige keer was ik nog 46 dagen in canada, inmiddels is dat nog maar 10! Ja 10 dagen, dat is dus echt helemaal niet veel meer, in de afgelopen 36 dagen heb ik zeker niet stil gezeten, een vriendin van mij, maria doet motorcross dus ik en Stephanie gingen daar heen om haar te zien racen, het was erg druk en gezellig, verder hebben we ook een international birthday party gehad, dat was voor alle internationale studenten van mijn school, voor onze verjaardagen in het jaar. Ik heb toen leren golfen, ik denk toch dat dat niet weg is gelegd voor mij. Toen hadden we ook nog moedersdag, ik ben toen met nolan zijn gezin en opa en oma uiteten gegaan en daarna naar het strand. Het was echt super gezellig. Jullie hebben vast allemaal wel gezien dat me haar veel donkerder leek op de foto's nou ik had het dus bruin geverfd. Maar inmiddels heb ik der alweer blond doorheen geverfd dus ziet het er al veel blonder uit, maar nog niet zoals het was. Verder ben ik nog een keer gaan kreeftenvissen, het was zeker weer leuk! Verder kan je ook de kreeften tubben, als je ze niet verkoopt gelijk dan doe je ze in buizen en dan in een gebouw vol met water, ik heb dat ook gedaan zodat ik de hele ervaring had. Verder zijn we bijna elk weekend naar de cottage van nolan geweest. Ik ben ook nog naar de film geweest: Hangover 2, dat was echt super gezellig op zaterdag 28 mei, ben ik naar halifax gegaan om naar het vliegveld te gaan om 2 mensen op te halen die 2 mensen waren me OUDERS! Het was echt super leuk ze vertelde me een weekje ofzo voordat ze kwamen dat ze plannen hadden dat ze naar Canada komenJ dus ik helemaal blij natuurlijk! Op zondag zijn we in halifax naar een hockeywedstrijd geweest daarna een 3 uur rit in de auto naar woodsharbour ( het plaatsje waar ik woon dit jaar) na dat we hadden ingecheckt in het hotel zijn we even naar mijn huis gegaan, me ouders hebben Shawn en Sherry ontmoet, toen gingen we gelijk door naar nolan's huis. We hebben even gekletst, en toen nog even langs de opa en oma, daarna was het toch echt tijd, me vader en ik gingen op de boot, kreeftenvissen, toen we die kreeften hadden gehaald. Zijn we terug gegaan naar nolans huis, en heeft nolans moeder gina, mijn moeder geleerd hoe je een kreeft kookt. Toen nog even lekker gekletst en toen hebben we kreeft gegeten. Toen rond 10 uur zijn me ouders naar het hotel gegaan en ik ben naar huis gegaan, de volgende ochtend kwamen me ouders me ophalen en zijn we naar school gegaan. Ze hebben toen een paar van me vrienden ontmoet en mijn leraren. Voor lunch zijn we naar mijn huis gegaan en hebben we nog een keer kreeft gegeten maar op een andere manier, daarna zijn we naar Yarmouth gegaan en hebben de mall gekeken en daarna naar de film bridesmaids geweest. Daarna hebben me ouders me thuis gebracht en zijn hun weer naar het hotel gegaan. De volgende ochtend op woensdag zijn we de lighthouse route begonnen, we kwamen tot lunenburg de eerste dag, we hebben daar een een groot zeilschip gekeken die gebouwd wordt, de bluenose 2. Dat was zeker indrukwekkend om te zien, verder hebben we gewoon in het plaatsje rond gekeken en lekker gegeten. De volgende dag hebben nog even het vissermuseum gedaan en daarna de rest van delighthouse route, we stopte bij peggy's cove, ik was daar al heen geweest met de internationale, maar het was toch anders met me ouders. Toen zijn we door gereden naar keji, het nationale park van nova scotia. We hebben toen in een hotel geslapen de eerste nacht vlak bij het park, die donderdag hebben we in keji rond gelopen, verdwaald geraakt, herten gezien, stekelvarken gezien, die avond zijn we naar annapolis Royal gegaan dat is een plaatsje vlak bij, we zijn toen in het hotel de dragonfly inn geslapen ( JA ZELFDE NAAM ALS IN GILMORE GIRLS) volgende dag hebben we in annapolis Royal nog even rond gelopen en naar fort anne geweest, dat daar zit. Rond 5 uur kwamen nolan en zijn gezin naar hun cottage dat is 20 minuten van annapolis Royal, we hebben toen een bbq gehad maar op de Nederlandse manier. Het was echt super leuk, die avond ben ik met me ouders terug naar het hotel gegaan,. De volgende dag zijn we naar de markt gegaan daar hebben we toen ook nolan en zijn gezien weer gezien, na een kop koffie, zijn me ouders terug gegaan naar halifax want ze gingen weer naar huis, en ik bleef bij nolan, het was echt een super week! De week na dat me ouders weg waren had ik gelijk een hele drukke week. Op maandag sportsbanquet, het was avondeten met alle studenten van mijn school dat sport heeft gespeelt dit jaar met de school. Dinsdag naar halifax op de harbourhopper met alle internationals, we hebben toen een tour gehad in downtown halifax en daarna in de haven. Het was echt leuk daarna zijn we nog gaan shoppen. En weer terug naar huis, woensdag was gradbanquet, en was avondeten met alle grade 12. En nog prijzen werden uitgereikt voor mooiste haar en allerlei dingen zoals dat. Donderdag en vrijdag had ik niks maar het was woodsharbour days, zaterdag heb ik een poker tournament gespeelt. Ik was 5de geworden, ik vond het best goed want 2 weken voordat had ik het geleerd. Er waren 10 spelers in het poker tournament, nolan heeft het gewonnenJ het was een poker tournament onder 19 jaar. Verder die dag waren er kikkerwedstrijden, je vangt dan je kikker en je raced er mee. Dat was wel grappig om te zien. Ik ben die dag heel erg verbrand maar dat is gelukkig nu allemaal weer weg, toen begon de week, de laatste week van school. Op dinsdag hadden we de international goodbye party, we zijn gaan zwemmen en een bbq. Het was echt super leuk. Verder helemaal niks speciaals deze week, toen zaterdag en gisteren naar de camp. Voor de laatste keer, nu heb ik aanstaande week niets geplant het is me en na laatste week hier dus ik ga gewoon genieten van alles dat ik nog heb, en dan vrijdagvond heb ik nog wel een kampvuur bij een vriendin , en dan volgende maandag is prom, dinsdag gradpractice, woensdag graduation en dan donderdag naar huis L en J ik weet nog niet helemaal wat ik ervan denk.

Iedereen gefeliciteerd dat is geslaagd! En wie moet herkansen succes!

Bedankt voor alle leuke reacties en berichtjes die ik krijg! Ik zie jullie snel!

Love

Reacties

Reacties

Nelleke

Hoi Marlous,

Wat hebben jij en je pap en mam een ontzettend drukke week gehad als ik dat zo hoor zeg, maar wel een verrassing he zo een week van te voren dit te horen.
Nog 10 dagen gaat snel he, en als jij aankomt gaan wij 2 dagen later naar Canada dus we zien elkaar nog net.
Fijn dat je weer terugkomt dan weten we tenminste ook weer alles uit de buurt.
Tot gauw, groetjes Nelleke.

t.maria

Wat een geweldig verhaal weer, Marlous.
Een fantastische week met je ouders, daarna ging het "feesten" gewoon door. Misschien maar goed dat je het die week erg druk had: geen tijd voor heimwee.
Ik ben heel benieuwd hoe je Holland straks vindt. We zijn hier wel een stuk saaier dan Canada, maar jij weet intussen hoe je het spannend kan maken, lijkt me zo.
Fijne laatste week, je wordt vast de Belle ot the Ball op de Prom.
Goede reis terug, en tot spoedig ziens. Maria

ivo

hey marlous, begonnen we eindelijk te wennen aan het feit dat je weg was..kom je alweer terug ;)
ik zou zeggen; geniet van die laatste dagen daar..want het duurt denk ik wel even voor je weer terug gaat naar Canada.
neem die zon maar mee richting holland.
tot snel, groetjes, ivo

t. guus

Hi, nichtje!
Wat een verhalen weer en wat een superverrassing dat je ouders kwamen. Iedereen jalours natuurlijk.
Hoop dat je nog wat spannende verhalen overhoudt voor als je weer in Zoetermeer bent.
Wens je nog een heel gezellige afscheidsweek; niet teveel traantjes laten en een goede terugreis.
Zie je gauw in Sweet Lake City.

Liefs,
t. Guus

Dianne

Hey buurmeisje. Alsof we gisteren nog bij jouw afscheidsfeestje waren! Maar je hebt wel ontzettend veel gedaan en meegemaakt. Voor jou ook heel fijn, dat je je ouders kon laten zien waar je woont en wie je vrienden zijn. Wonen doe je straks weer in Zoetermeer, de vrienden blijven. Lijkt me leuk je weer te zien. Nog een hele fijne laatste tien dagen.
CU, Dianne

Roxan

Hee Marlous,

Geniet van de laatste daagjes die je nog hebt in Canada!! Ik geniet nu van de laatste daagjes in Nederland voor dat ik naar Aussie ga.. De tijd gaat echt zo snel!! Super leuk btw dat je ouders nog even langs kwamen haha!! Je zult vast nog vaak terug gaan naar Canada, en heel veel plezier als je weer terug komt in Nederland. Het worden sowieso nog 10 geweldige dagen!

xx

mama

Heerlijk om je drukke chaotische verhaal te lezen, maar nog heerlijker dat je volgende week alweer op Schiphol staat. Vrijdag 1 juli om 15.30 uur kom je aan. Nou wij zullen er zijn hoor!
Geniet van de (voorlopig)laatste dagen in Woods Harbour! Knuffel voor alle bekenden.

Tim Koole

Maarlouus!
Geniet van je laatste dagen daar!
Tot snel, kusjes Tim!

Hester

Ha nicht,

Ik sluit me bij iedereen aan: geniet nog van je laatste dagen in Canada en alvast welkom thuis!!

ilonka

Hallo Marlous,
Maak er nog een paar hele mooie daagjes van en als je thuis bent staat de kalender ook al weer vol......toch?
Goede reis.

omi

de laatste dagen vliegen natuurlijk om!
Ik zal blij zijn je weer in levende lijve te zien en ben benieuwd of je en beetje engels (canadees) accent houdt.
Goede vlucht terug! Liefs ook van opi

ganda..

heeey wijfiee.. ik heb even gelezen.. geniet van je laatste week daar.. om weer in je eigenbed te slapen lijkt me ook wel wat of niet? we houden nog contact.:)
knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active