Marlous is Nova Scotia

weer even bij kletsen

nou hier ben ik weer hoor! ik ben jullie niet vergeten, ik dacht dat het wat leuker zou zijn als ik af en toe een lang verhaal schrijf en niet elke keer een super kort verhaaltje.

nou dan begin ik eerst maar even met een trip die we hebben gehad, we zijn naar 2 universiteiten geweest, dalhousie en kings, ze zijn beide in halifax en ze zitten direct naast elkaar, we vertrokken om 9 uur met de bus, van barrington (waar mijn school is) toen gingen we naar shelburne ( een stad hier dichtbij) daar haalde we de internationalen kinderen op van shelburne high school, toen we na 20 minuten stopten we bij een benzine pomp, daar waren nog 5 andere studenten, van een klein dorpje in het bos. toen gingen we eindelijk verder, 2 uur later waren we eindelijk in halifax, bij dalhousie, we begonnen met een tour door dalhousie en kings, en daarna gingen we naar allerlei presentaties luisteren, we werden gemixt in groepen met yarmouth en liverpool. ik kwam toen terecht in een groepje dat allemaal gemengt was, we toen we wisselde van universiteit zag ik Kim, dat is een meisje ook van nederland dat ook een een highschool programma doet hier in canada, alleen zij koos ervoor om een half jaar te blijven, dus ze gaat al weer terug naar NL in januari! nou daarna heb ik heel de tijd lekker nederlands gepraat met haar, de hele dag, was echt heerlijk om even nederlands te praten, oookal doe ik het wel op skype met me ouders, maar toch is het anders. toen gingen we weer in de bus terug en dat was meer een slaap bus, bijna iedereen was met muziek in, in slaap gevallen =) ik weet nu wel zeker dat ik gewoon in denhaag de internationale hotel management opleiding wil gaan doen volgend jaar.

dinsdagavond, hadden we een goodbye party voor Kendal, hij is van duitsland, hij gaat terug zondag, hij was alleen hier voor maar 3 maanden, dus we gingen bowlen, alle internationalen en alle families en dan canadese vrieden van kendal waren er, was echt erg gezellig! wel jammer dat die weggaat maar ik was niet echt vrienden met hem, en der komen in januari nog 4 andere internationale dus dat gaat wel goed komen!

verder heeft me gastzusje geen heimwee meer dus dat is echt goed:)

en een paar weken geleden was jimmie, in nederland hij is half nederlands, dus hij gaat bijna elk jaar terug naar nederland om familie te bezoeken, dus zodra hij wist dat ik van nederland was, vond die et wel leuk om mijn ouders te onmoeten, nou dat is dus gebeurt, jimmie is in mijn huis in nederland gaat eten. dat is toch raar, als ik hier zit, en hij zit aan mijn keukentafel in nederland te eten, maar het was allemaal gezellig dus dat is goed:)

verder zou ik het nu even niet meer weten wat ik moet vertellen, ik zal snel hier de foto's ook nog wel op plaatsen! lots of love

Reacties

Reacties

omi

gezellig verhaal; ik wacht steeds weer op het volgende.
Liefs.Omi

ilonka

ik zit weer te genieten van je verhaal. Ik heb dan ook een lekker schaaltje kruitnoten erbij gepakt.
Op naar de Sinterklaas.

t. guus

Hoi meissie,
leuk, zo'n lang verhaal. Je hebt gelijk dat je het op deze manier doet. Wat zal jij het druk hebben met contacten onderhouden als je eenmaal terug bent in Nederland! En wat fijn, dat je waarschijnlijk voor Den Haag kiest: zien we je tenminste weer "in het echt", ook al blijven we op de hoogte via je foto's"die zijn ook super. Ik heb van geen enkele nicht of neef zoooooooooooooveel foto's.
Liefs en tot volgende berichtje.
t. Guus

Yvonne

Ik zeg nog tegen Mandy die blijft vast in Canada,maar gelukkig kom je terug
fijne tijd groetjes Yvon

omoe

Hoi Marlous,
Fijn om een heel relaas te lezen over je laatste belevenissen. Zo te lezen heb jij het daar wel naar je zin. Leuk dat een jongen bij je vader en moeder in Zoetermeer is wezen eten.
Je maakt heel wat foto's! Dat zal straks nog moeilijk kiezen worden welke je bewaart. En er zullen er vast nog heel veel bijkomen. Liefs van Omoe

Gertrud en Hein

Eindelijk weer even op de hoogte van de ontwikkelingen in het verre land met ons buurvrouwtje.
Foto's worden door ons reglematig bekeken en voorzien van steekhoudende opmerkingen. Ik dacht dat we inmiddels wel een persoonlijk mailje van je hadden mogen ontvangen. Misschien komt dat nog. Naast alle nieuwe indrukken doet het ons deugd dat er ook een keuze voo de toekomst is gevallen. Maakt ons ook blij dat deze opleidng meer in de buurt is, zodat we elkaar persoonlijk zien en kunnen spreken. Dit geschrijf is nu de enige weg, maar lekker kletsen is beter. Mooi dat het nog goed gaat. Hadden laatst je ouders bij ons op bezoek en hebben hen gevraagd of je op school ook nog iets leert. Gezien de tekst wel engels en ben het nederlands aan het verleren. Goed dat je onlongs een dag jemoeder tal mocht spreken en dat ditje goed heeft gedaan. Blijf plezier hebben en beleef allles wat op je weg komt, want als je teug bent en aan de gewenste studie begint zal de vrije tijd waarschijnlijk minder zijn. Overigens de schoolfoto's zijn erg mooi. Veel groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active