Marlous is Nova Scotia

december

oke daar gaan we dan, sorry sorry sorry dat ik zolang niet hier geschreven heb, maar ik was het eigenlijk een beetje vergeten. nou ik zal jullie dan eerst even bijkletsen van afgelopen maand.

ik was me laatste verhaal geeindigd met sinterklaas, dat ik dat zou gaan vieren, nou dat heb ik dus gedaan. ik had mijn moeder gevraagt zoals jullie al gelezen hebben, voor iedereen in mijn familie hierzo, en dan 2 vrienden van me ouders, stephanie( een van me beste vrienden), en me vriendje( nolan) een chocolade letter met de eerste letter van hun naam. ik had de letter van stephanie en nolan, mee naar school genomen, en aan hun gegeven, ze vonden het echt helemaal leuk! dus ik was daar wel blij mee, toen op 9 dec, was het volgens mij, hebben wij sinterklaas geviert bij mij thuis, in de woonkamer, na het avondeten, zatten we allemaal in een kring en de zak lag in het midden, dus ik vertellen wie sinterklaas is, wie hem helpt en alles, hier in de omgeving is het niet echt veel voorkomend dat er over *donkere* mensen wordt gepraat, dus zodra ik uitlegde over zwarte piet, was het een beetje raar, maar ik heb toen wel verteld dat het smienk (of hoe je dat dan ook spelt) is. dus toen ging ik kan niet meer herrineren wie, grabbelen in de zak, het eerste kadeautje, en toen voor wie die was die grabbelde daarna, totdat de zak leeg was, het was echt super gezellig ik had ook kruidnootjes, taai taai, pepernoten, schuimpjes, chocolade kruidnootjes, ze hadden daar niet heel veel van gegeten omdat het net na het avondeten was, maar dat vond ik dus helemaal niet erg, want ja ik had daardoor meer:) hihi ik heb zelfs nogsteeds misscien in totaal anderhalve kilo ofzo.

nou dat was sinterklaas.

natuurlijk had ik gewoon school deze maand:P haha nouja natuurlijk zou ik nou ook weer niet zeggen, want we hadden bijna een paar dagen vrij vanwege de sneeuw, zodra der 2 schoolbussen niet rijden! GEEN SCHOOL, dus ja we zaten der allemaal wel op te hopen, wij hebben namelijk geen herfstvakantie gehad, het was de 2e week in september tot half december gewoon school de hele tijd! dus ja ik was zelf ook wel een beetje moe van school, het is nu niet speciaal meer, en nu begin je het zelfde als ik meestal had in NL, school is best saai. dusja ik ben blij dat ik nu vakantie heb, nou verder op school hebben de grade 12, dus de eindexamenklassen, die kunnen een trui bestellen, met BMHS graduate of 2011 aan de voorkant, dus ja ik heb die natuurlijk besteld, heb hem ook binnen gekregen, ik heb dan op me hood, me achternaam, op me linkerarm, me voornaam, en op de rechterarm me homeroom, (voor de mensen die niet weten wat dat is, het is deklas waar je heen gaat voor de absentie enzo.) voor mij is dat 12-0 dus dat vond ik wel leuk op der op te hebben=)verderkon ik der ook een bestellen voor de internationale,maar die zoueen andere kleur zijn, en ik vond de graduate trui een leukerekleur, dus nu heb ik op de achterkant, dus me rug laten zetten INTERNATIONAL STUDENT. het ziet er echt heel gaaf uit. verder even denken hoor,

oh jaikzit in de prom commitie,dus elke 8 dagen hebben we een meeting, nou afentoe hebben we dus ook fundraisers voor prom,we hebben eerder al die fashionshowgehad, en dan hadden we nu een dutch auction, hetwas een auction,de meeste winkels hier in de buurt hadden allemaal spullen gedoneerd. en dat gingen we dus veilen, het was een slechte opkomst maar dat kwam door de sneeuw, het was een sneeuwstorm die avond, verder hadden we ook de 25 cent auction, we hebben dan een mand, en iemand loopt door het publiek en je gooit er 1 25 cent per keer in, en dan krijg je een nummer, iemand anders is dan met allemaal papiertjes de nummers die worden gezegt, ze aan het afknippen tot dat niemand meer een 25 cent erin wil doen, en dan grabbelt iemand in de mand met de nummers, en de nummer dat eruit gepakt is, wordt dan gezegt, en als jij bij dat nummer je 25 cent er in had gedaan heb je het artikel gewonnen, dat was erg leuk om te zien, want mensen hebben niet meer door hoeveel ze erin doen,. dus daar hebben we misschien wel het meeste geld mee gemaakt. .

verder in de laatste week voor de kerstvakantie hebben we vooral films gekeken, we hadden ook een pyama dag, dus iedereen kwam in een pyama naar school, dat was echt heel leuk:) de laatste dag vrijdag, hadden de seniors eerst gingerbreadhouse making, dat was echt super grappig de foto's staan op flickr. ( de instructies staan in een eerder verhaal) daarna gingen de seniors naar de gymzaal, daar gingen we een parkoer afleggen, elke homeroom had 6 mensen die dat deden, het was echt super gezellig, toen begon dus de vakantie! die avond had nolan een wedstrijd in liverpool( ongeveer anderhalf uur hier vandaan) ik gelijk toen k dat wist kim smsen, dat is namelijk een nederlands meisje dat precies het zelfde doet als ik, maar zij woont dus in liverpool, wij gelijk afgesproken natuurlijk ik naar die wedstrijd, en even lekker een wedstrijdje half nederlands half engels gepraat! was weer heel gezellig, toen vertelde ze me dat ze eigenlijk in januari naar huis zou gaan maar ze heeft aangevraagt of ze het hele jaar kon blijven, en gister smste ze me! dat het nu definitief is! dus dat is echt heel erg leuk! want ik ga waarschijnlijk wel vaker naar liverpool:)

verder ben ik zaterdag naar yarmouth geweest met nolan en zijn zus Paige, dat was echt heel gezellig, ik moet me kerstkadeautjes shoppen afmaken, en hun moesten ook nog een paar kadeautjes dus dat kwam goed uit, toen de rest van deweek, gewoon gechilt niet echt veel gedaan. toen was het donderdag christmas eve eve, de dag voor christmas eve, sherry(me moeder) heeft een zus met een soort down syndroom maar toch net iets anders ofzo iets, ze is helemaal doof en woont in een verzorgingshuis, daar gingen wij dus met de hele familie heen en dan niet alleen ik en me ouders en zus, nee ook jennifer en de family, jillian, en jacqueline met de famillie, dus het was lekker druk, we hadden een paar kadeautjes voor haar, en toen na ik denk een uurtje zijn we weer weg gegaan, toen was het christmas eve day, pierce zijn verjaardag. we vierde het die avond even, niet heel speciaal we hadden avondeten in izijn huis, en dat was het eigenlijk wel nouja tuurlijk de kadeautjes enzo, daarna gingen we weer naar huis, ik en jillian zijn toen de hele nacht wakker geweest, gewoon beetje op msn,facebook en natuurlijk op tv kerst films gekeken, we hebben echt gelachen! toen die ochtend om 6 uur hebben jillian en ik sherry en shawn en akane wakker gemaakt. om naar jennifer's huis te gaan, om kwart over 6 waren we daar. toen hebben jennifer en het gezin hun cadeautjes opgemaakt. toen rond 7 uur waren ze klaar en gingen wij naar mijn huis, toen mocht ik EINDELIJK mijn cadeautjes openmaken! heb allemaal kleren gekregen! toen rond 8 uur waren wij ook klaar met het openmaken, dus zijn we naar jacqueline gegaan voor ontbijt, we hadden pannekoeken, ei, bacon, worstjes, umh.. dat was het volgens mij, rond een uurtje of 12 zijn we naar huis gegaan ik ben toen gelijk naar nolan gegaan voor dinner(lunch) ik had toen kalkoen, en allemaal andere lekkere dingen, rond 6 uur was ik weer thuis, toen had ik mijn christmas supper(avondeten) weer kalkoen, en nog een paar lekkere dingetjes, toen ging k nog even tv kijken en naar bed ik was dood op, natuurlijk een nacht niet geslapen enzo, dusja. toen was het boxingday, niet echt speciaal ik ben heel de dag thuis gebleven. dat was wat ik gedaan heb de afgelopen tijd,

ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad! en een gelukkig nieuw jaar alvast! ik zie jullie allemaal in 2011!

iedereen heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes die ik blijf ontvangen! ik ben der heel blij mee!

voor de mensen die willen weten ik kom terug op 30 juni 2011!

oh en bij mijn foto's op flickr ga naar de sets, daar kan je per onderwerp kijken!

heel veel liefs x

Reacties

Reacties

heidy

zo, dat was weer een heel verhaal!! Het is leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen daar.
Veel plezier, succes en ook voor jou een fantastisch 2011.
Groetjes en een knuffel van Corné, Ruben en David

Heidy

roxan

heee marlous!
echt weer een leuk verhaal! hopen dat ze in aussie ook van die truien hebben, want dat klinkt toch wel heel erg leuk hihihihi! en als jij terug komt ga ik 5 dagen later weg haha, echt heel erg raar xd gelukkig heb je nog 6 maanden te gaan! geniet ervan he hihi
xxx

Nelleke

Hoi Marlous,

We hebben hier een sneeuw!!dat heb je nog nooit gezien in Holland, wie weet volgend jaar ook wel weer.
Op naar oud en nieuw, steken ze daar nog vuurwerk af in Canada?
Leuk hoor zo elke keer die verhalen van je te lezen.
Heel goed nieuw jaar, en niet te close worden met je vriendje want we willen je wel weer terug in de straat.
groetjes Nelleke.

omi

Alweer zooooveel belevenissen, het is niet bij te benen!
Na al die kerstfeesten met eterijtjes en cadeautjes volgen straks natuurlijk de knallen om het nieuwe jaar te beginnen. Hier zeggen ze dat voor ongeveer 65 miljoen vuurwerk gaan kopen, kun je het geknal tot bij jou horen!
Lieverd, tot de volgende keer.
Liefs, Omi

t. guus

Hoi Marlous,

je kunt met al jouw verhalen straks een boek uitgeven!!! Wat heb jij een druk leven, zeg. Maar wel heel erg leuk.
Sneeuw zul jij daar ook wel hebben. Nou, gelukkig is het vandaag hier behoorlijk gaan dooien en kan je zonder gevaar de straat weer op.
Wens jou en al je vriend(inn)en alvast een heel gezellig oudjaar en knal er maar lekker op los in het nieuwe jaar.

Liefs,
t.Guus

Gertrud en Hein

Nou dat werd tijd ook. Als je zolang wacht dan wordt het verhaal van je wel avond vullend om het te lezen.
Je blijft wel genieten maken wij op uit je relaa.
Belevenissen zijn prachtig, waarbij het mooi is dat de cultuur daar voor jou een nieuw is, zoals de onze voor hen. Dit doe je goed. Denk wel aan je lijn met die kilo's snoep. Gaat het niet op je kent ons adres en als je telkens mooie kleren kunt kopen is het betalen van het verzenden van een pakje geen probleem.
Hier in Nederland is alles weer terug naar normaal. Geen sneeuw meer, fris in temperatuur, veel regen en erg donker. 's-Middags om drie uur denk je dat het al veel later is. Slaapverwekkend. Ivo is inmiddels weer heel teruggekomen.
Bij ons is het normale ritme al terug dus het is weer saai. Met oud en neiuw was het stil in de straat. Bijna iedereen was weg. Trouwens het kerstdiner van ons bij jouw echte thuis was voortreffelijk. Je hebt werkelijk wat gemist. Wij hopen dat je volgende bericht eerder verschijnt.
Hou het gezond en blijft toch ook wat leren.
Groetjes en een nieuwjaarsknuffel

t. Maria

Hoi Marlous,

Even een gelukkig nieuwjaar wensen, dat mag hoop ik nog wel.
Wat een enorm verhaal heb je ons weer gestuurd. Nederland valt je straks vast hartstikke tegen! Je bent er nu al ruim 4 maanden. Ik hoop dat de resterende maanden ook zo leuk blijven.
Ik herinner me van ons jaartje Massachusetts dat de winter erg lang duurde, en dat het voorjaar voor je het in de gaten had in hartje zomer was overgegaan. Hier zie je bomen groene speldeknopjes krijgen, grotere knopjes, hele kleine blaadjes, groeiende blaadjes etc. Daar stond in een week alles volop in bloei. Een gekke ervaring.
Groetjes, Maria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active