Marlous is Nova Scotia

Januari

hey allemaal,

nouja ik dacht ookal is het nog niet het einde van de maand, laat ik toch maar wel even schrijven wat er allemaal is gebeurt de afgelopen tijd.

nou laten we eerst maar beginnen met dat ik mijn nieuwjaar heb gehad, haha ik was bij een vriendin blijven slapen, want haar oma was net overleden, en dat was wel moeilijk voor der, we hebben echt heel veel lol gehad hoor. haha, verder nouja in NL zijn jullie allemaal wel gewent aan het vuurwerk natuurlijk dat je heel de dag hoort nou echt als je daar niet van houd! VERHUIS NAAR NOVA SCOTIA. er is hier dus helemaal niks, geen vuurwerk, niet speciaals op tv, helemaal niks, de ouders van stephanie( die vriendin) gingen om half 11 naar bed! ik dacht echt nah wat is dat dan? het is oudjaars? nouja wij zijn nog wel wakker gebleven maar rond 2 uur lachen wij ook te slapen. dus ik mis dat NL oud en nieuw wel hoor!. verder is er niet zoveel gebeurt in die eerste week,

afgelopen week zijn we met de internationals gaan skien en snowboarden! ik was echt super blij! want ik wou het altijd wel eens proberen, maarja ik vind snowworld ( Z'meer) niet echt heel erg aantrekkelijk. dusja ik blij ik ging leren snowboarden, eerst 3 uur in de bus, die busreizen zijn altijd hartstikke gezellig, we doen niks speciaals maar de braziliaanse jongens nemen hun gitaar mee elke keer, en spelen bijna de hele rit! echt heel gezellig! toen waren we bij Martock, (dat is de ski ding) kregen onze spullen en toen kregen we les, het leek helemaal niet moeilijk in het begin, ik dacht oh dat lukt wel, toen gingen we dus naar de bunny hill, (voor oefenen) ik heb toen een val gemaakt die niet echt vriendelijk was, ik heb me rug geblesseerd nouja ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar der zijn nu bijna 8 dagen overheen gegaan en het gaat nu al wel redelijk. dusja. nog niet helemaal goed, na ander half uur, ben ik dus gestopt met de pijn in me rug, gelukkig waren der nog een paar mensen die het niet meer leuk vonden of gevallen waren, dus ik was niet alleen! toen moest ik nog bijna 3 uur wachten voordat we weg gingen! dus ik wat gegeten, en lekker naar de sneeuw zitten kijken, hoe mensen vielen enzo, ik heb me wel vermaakt haha, toen hadden we nog de 3 uur terug reis, toen ben ik in slaap gevallen, ik ben blij dat lukte want me rug deed wel heel veel pijn, we waren weer thuis rond half 10 savonds, ik ben gelijk naar bed gegaan, de volgende dag was ik wel stijf!

verder is morgen een goodbye skate, de eerste paar internationale die hier maar waren voor een half jaar, gaan alweer weg volgende week, dus we hebben een goodbye skating party! met cake en alles, dus dat ga ik morgen doen.

verder heeft jimmie( jennifers man) 2 nederlanders over! jeroen en werner, werner is jimmie's achterneef volgens mij, dus dat is wel even lekker, ze brachten me droppjes, stroopwafels en het beste van alles JUS! maggie blokjes JUS, oh geweldig, want hier eet iedereen boter op hun aardappelen, nou als eerste hou ik al niet van boter en ten tweede ik wil niet vierkant thuiskomen haha. dus ik maak nu steeds jus voor me aardappelen! =)

gisteren ben ik met ze naar yarmouth geweest, ze gingen kijken voor cadeautjes voor het 'thuisfront', was erg gezellig. waarschijnlijk gaan we dinsdag naar Halifax! en dan woensdag moet ik een examen schrijven van engels, en voor de rest ben ik vrij van de week,

ik wil even iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes, en nieuwjaars wensen,

als jullie facebook hebben, voeg me even toe!

groetjes vanuit Canada

Reacties

Reacties

roxan

nah, echt lullig van dat nieuwe jaar man! en van je rug echt balen ): hopen dat het snel weer helemaal over is hihi! zeker wel weer raar om met Nl-ers te praten of niet? heeeel veel plezier nog he!
xxx

yvonne

dit jaar weer lekkr thuis met oud en nieuw!!

Hoi Marlous!

Leuk je in Zoetermeer op de webcam te zien en met je te praten. Nu doe ik het maar met e-mail.
Je maakt best wel allerlei leuke dingen mee! Zoals dat skateboarden. Jammer dat je viel, maar dat zal er in het begin wel bijhoren. Wanneer ik het op TV zie lijkt het mij erg leuk. Het gaat best heel hard. De volgende dag was je stijf. Ik denk dat je zonder val ook wel stijf was geworden. Je gebruikt ineens je spieren anders.
En al weer een afscheidsfeestje! Ben jij straks één van de laatsten die weer naar huis gaat? Dat zal dan wel een groot feest worden. En thuis nog eens omdat je weer terug bent. Een leuk vooruitzichtr voor de komende maanden.
Ik ga in september op reis. Raad eens waarheen? O.a. naar Nova Scotia. Het eindigt in New York.
Dag, lieve Marlous. Tot ziens!
Groetjes en liefs van Omoe

ilonka

fijn om je activiteiten weer te lezen. Veel plezier en blijf schrijven.

omi

Alweer de helft om van je Canada avontuur; wat vliegt de tijd; zeker met al die extra activiteiten en festiviteiten die voor jullie georganiserd worden.
I.k hoop voor je dat de rugpijn en de stijfheid echt over zijn; niets forceren hoor!
Lieve schat, veel groetjes, ook van opi natuurlijk en tot het volgende verslag.
Knuffel, omi.

t. Guus

Hi Marlous,

leuk, weer een verhaal te lezen van je. Ja, je kunt niet álles goed doen; jij bent een kei in dansen o.a. Misschien nog een paar keer oefenen met skateboarden? En hopelijk is je rugpijn inmiddels over.

Heb je je haar soms een kleurtje gegeven? Het is zo donker op de foto's.

Geniet maar lekker van al die feestjes, ook al is het niet leuk dat er mensen om je heen vertrekken. Maar je hebt wel weer 2 Nederlandse jongens om mee te kletsen. Of zijn ze al weer vertrokken?

Aardappeltjes met boter lijkt mij ook niks. Wees maar zuinig met je maggiblokjes!

Liefs weer van de 's-Gravenzandse familie en tot het volgende berichtje.

t. Guus

janneke

hey, super leuk om je berichten te lezen en ook leuk om te lezen hoe het mijn mijn familie gaat. Niet dat ik dat niet weet hoor haha!

Als je nog meer JUS nodig hebt, je weet me te vinden.

xxx

t.Maria

Hoi Marlous,
Skateboarden valt niet mee. Suzanne kan redelijk goed skien. Dit jaar wilde zij eens wat anders tijdens de skivakantie, dus koos zij, maar ook Herke voor sbowboarden. Heel vermoeiend, zei ze, en veel vallen. De middagen na de lessen gingen ze maar gewoon skien om niet al te moe te worden.
Vuurwerk is in veel landen niet echt de gewoonte. Wij zijn ooit eens met oudejaarsavond in New York geweest. Stonden we met duizenden mensen opgepakt op Times Square 2 uur te wachten tot het rode appeltje op de top van het Timesgebouw een stukje langs een paaltje naar beneden was gegleden. Iedereen de laatste seconden aftellen en daarna haalden mensen onder veel gejuich flesjes drank uit hun binnenzak en wandelden naar Central Park, waar de City vuurwerk afstak. Helaas wou Kenneth er niet naar toe. Zijn broer (die daar woont) vond het allemaal maar gevaarlijk! Tsja.
Op naar het volgende feestje?
Houd je haaks,
t.Maria

Gertruden Hein

Dat werd tijd ook. We hadden al de indruk dat je ons en Nederland was vergeten. Gelukkig schrijf je ook dat je ons toch een bettje mist. Je merkt dat er in het mooie land daar ook dingen zijn die anders zijn dan waar je aangewend bent. Feestjes genoeg, maar als er echt wat te vieren is gaan ze vroeg naar bed. Wij hopen wel dat je rug inmiddels weer pijnloos is, want anders moet ik nog overkomen om die te masseren. Hier is niets anders als gewoon. Met Gertrud gaat het steeds iets beter. Met mij iets slechter. Hou me met sporten op de been. Je vraag of het met Saksa goed gaat weeten we niet. Ivo komt af en toe even binnen vliegen en voordat we het in de gaten hebben is hij weer weg. In de straat is niets nieuws. Wel meer parkeer problemen. Het likt wel dat iedereen een auto heeft. Je zus rijdt gelukkig veel in de rode. Overigens zij heeft het best naar haar zin bij de bakker hebben we gehoord. De tijd gaat snel nog even en dan kunnen we hier samen een herenigingsfeestje vieren.
Doe wel goed je best en haal alle toetsen. Dat geeft voor de toekomst weer een plusje. In je stuk tekst kan ik wel merken dat engels bijna je moedertaal is geworden. Dit veranderd wel als je terug bent.
Veel goeds en plezier de komende tijd gewenst van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active