Marlous is Nova Scotia

februari / march

Hey allemaal!

Nou hier ben ik weer hoor, inmiddels is het al weer halverwege maart, en heb ik al best al een tijdje niks van me laten horen, nou het laatste wat ik jullie had verteld was over de goodbye skate,

Nou inmiddels hebben we dus alweer een welcome party gehad, we zijn gaan bowlen voor dat, het was het zelfde als het goodbye party na 3 maanden wanneer een Duitse jongen weg ging, er zijn 5 nieuwe internationale gekomen, 2 in grade 12, ze zijn beide in mijn homeroom, ze zijn echt heel aardig, het meisje is fernanda, we noemen haar fe, en dan heb je gill, dat is een jongen ze zijn beide van brazilie. Verder is der in grade 10 een meisje van colombia, karren.En dan in grade 8 2 jongens, maar die ken ik niet echt ik weet ook hun namen niet :P haha

We gingen bowlen met de welcome party, het was echt super gezellig met alle gastgezinnen, internationale studenten, en nog gewoon Canadese als onze vriendenJ ik ben niet zo goed in dit bowlen, het is namelijk niet met die grote ballen maar met kleine, echt heel apart, hihi, nouja veder ben ik met fe, akane en airi ( dat is een ander japans meisje) naar de film geweest, en naar boston pizza, het was echt super gezellig we zijn naar de film 'the green hornet'geweest, verder met ik met Stephanie naar de film geweest 'no strings attached' ik ben daar nog een keer heen geweest met nolan. Ik ben NOG een keer naar de film geweest deze keer naar 'just go with it' ik ben naar die film geweest met nolan zijn gezin!:) verder ben ik ook nog naar beastly geweest, en naar hallpass, ja ik weet dat ik naar heel veel films ben geweest de laatste tijd:P

Verder hadden we rond Valentijn een semi formal dance. Dat is een schoolfeest maar dat iedereen zich netjes aankleed, alle meisjes hadden jurkjes aan en de jongens hadden een overhemd aan, het was een fundraiser voor prom! Het was echt super gezellig en de foto's zal ik snel hier op me blog zetten!

Inmiddels zit in bij het badminton team, we hebben al 3 trainingen gehad, en aankomende week heb ik 3 trainingen en 2 wedstrijden! Ik heb der wel zin in! Een paar van me vrienden zitten ook in het team dus dat is wel gezellig! Verder hebben we 30 maart districts, 6/7 april regionals en dan 15/16 april provincials!:) daarna ga ik waarschijnlijk track and feild doen, ik ga dan korte afstand rennen, ik hoop dat ik het team maak, want ik heb in de afgelopen 6 maanden niet echt gesport!

Verder heb ik bij john ( de vader van nolan (me vriend) ) gewerkt voor kreeftenvissen, het was echt super gezellig, het was niet echt werken het was meer vooral veel lol hebben een een beetje verven, toen die naar buiten was heb ik heel groot me naam op een booi geverft en toen die terug kwam moest die gewoon lachen dus dat was wel leuk,

Ik heb ook me rapport gehad:) communication techology (dat huizen tekenen) een 54 dat is me laagste cijfer, maar ik ben der wel blij mee, omdat ik de leraar helemaal niks vind en hij zeurde aleen maar op iedereen haha dan heb ik voor engels me examen gehad, en me eindcijfer was een 67 en dan voor family studies( dat koken) een 79, en voor global history is het nog niet me laatste cijfer maar daar ha ik een 78 voor!

Inmiddels is dus het 2 semester begonnen ik heb weer nieuwe klassen, ik heb nu tourisme, ik vind het een leuke klas, we leren allemaal dingen over canada, en gewoon over toerisme, haha verder heb ik dus nu ook art, tekenen en ja meeste is wel tekenen, en dan heb ik canadian families, dat is een klas dat je leert over dingen die speciaal in canada zijn, bijvoorbeeld dat der nog steeds indianen hier wonen, maar in speciale gebieden enzo, ik vind het best interessant! Verder heb ik nog steeds me tussenuur, en global history!

We hebben nu net marchbreak gehad, het is vandaag de laatste dag, ik heb niet zoveel speciaals gedaan nolan had een hockey tournament in greenwood (3 uur hier vandaan) daar zijn we heen geweest, de eerste wedstrijd was tegen bridgewater 8-1 gewonnen, toen moesten we greenwood spelen die wonnen we 8-2 en toen de volgende dag was de kampioenschap wedstrijd tegen greenwood die hebben we gewoon 3-2! Dus toen vroeg de coach of ik op het ijs woukomen om de groep foto te maken, ik helemaal zenuwachting omdat ik echt zeker wist dat ik ging vallen haha.

Verder hadden we 2 weken geleden een play down game in kentville, we hadden der 1 op zaterdag en dan 1 op zondag die hadden we beide verloren maarja dat maakte niet zo heel veel uit haha, maar der was daar een Dutch canadian shop, dus ik ga daar naar binnen, hadden ze kruitnootjes, kaas, jus, en van alles! Ik had toen kruidnootjes gekocht en kaas en een zak dropjes!:)ik helemaal blij :)

Verder was het 12 maart nolan zijn verjaardag, dus ik had een suprise party georganiseerd, toen die binnen liep keek die naar mij en zei : IM GONNA KILL YOU, dus ik begon te lachen en zei hou op joh je vind het wel leuk! Haha, en hij vond het ook leuk na een tijdje.

Inmiddels is het nog maar 102 dagen voordat ik weer in Nederland kom, en voor de mensen die het uitrekenen dat betekend dat ik 1 juli weer thuis ben

Ik krijg de laatste tijd best veel mensen die vragen wat ik nou volgend jaar ga doen, nou ik ga in denhaag naar het ROC Mondriaan, en ik ga international hotel management doen, dat betekend dat mijn hele lessen in het engels zijn, ik heb der echt heel veel zin in om dat te gaan doen,

Nou iedereen sorry dat het zolang had geduurd voordat ik weer wat schreef!

Volgende keer zal ik proberen sneller te zijn!

Zie jullie snel weer!

byeeeeeee

Reacties

Reacties

ilonka

Heerlijk om je verslagje weer te lezen!
Ga er nog lekker van genieten.
Ilonka

t. guus

Hè hè, eindelijk weer een levensteken van je! En wat een lang verhaal; je maakt ook zo veel mee en volgens mij alleen maar leuke dingen.
1 juli gaat wel opschieten; kijk je er al een beetje naar uit? En leuk dat je straks "dichtbij" je studie gaat volgen.

Leuke foto's heb je gestuurd. Hoeveel koffers heb je straks nodig om al die mooie jurken in te stoppen.....

Liefs en knuffel,

t. guus

tante Anke

Lieve Marlous,
Hemeltje, wat 'n verhalen allemaal. Het is maar goed dat ik met pensioen ben. Nu heb ik tenminste af en toe tijd om van al jouw belevenissen te lezen.
Van hier uit lijkt het af je alleen maar leuke dingen doet en leuke jongens (wel veel dikke!!) in de armen valt.
Het wordt straks nog moeilijk om afscheid te nemen van al dat moois! Maar hier lopen ook massa's leuke jongens rond, dat weet je.
Ben je - net als de militairen vroeger deden in hun diensttijd - aan het aftellen met behulp van een centimeter? Die hingen oip ze in hun kamer en zij knipten er elke dag 1 cm. van af.
En wat die koffers met kleding betreft ... je gaat toch gewoon een car-sale houden in Zoetermeer.
Dag lieverdje, nog een fijne tijd en zet 'm op de laatste maandjes. Liefs van je "oude" tante Anke.

Hester

Ha nicht,

Leuk al die verhalen! Blijf je vooral op de leuke dingen richten, daar doe je ons ook een plezier mee :-) we lezen het graag!
liefs,

Hester

Dianne

Hey buurmeisje,
Eindelijk heb ik tijd je verhalen te lezen. De foto's had ik natuurlijk direct bekeken, dat gaat wat sneller ;-)
Leuk weer wat van je te lezen en te zien.
Zo te horen maak je een geweldige tijd door, dat zal je nooit meer vergeten. Geniet er vooral van. Liefs,
Dianne

Gertrud en Hein

Eindelijk weer een relaas. Wij moeten, doen we touwens graag, al je nieuws horen van je moeder of zus. Overigens je pa komen we alleen tegen bij de ijsco-kar. Hij lust het wel. Wij lezen dat et met je goed gaat. Nogaltijd dezelfde vriend en het feesten neemt geen einde. Volgens ons wordt elke gelegenheid aangegrepen om wat te organiseren. Dit gaat gelukkig niet ten kosten van je punten. Mooi werk wat je leverd.
Wij horen graag hoe het met Badminton gaat. In juli kunnen we op straat wel een potje spelen. Wij zijn niet aan het aftellen, maar elkaar weer spreken en zien zou leuk zijn. Hebben ook goed gelezen dat we na je terugkomst een keer bij je moeten komen eten, want dat heb je goed onder de knie gekregen. Horen wel wanneer. Blijf je best doen, want naast de levenservaring kun je ook veel kennis meenemen die je tijdens de opleiding in Nederland weer van pas zal komen. Dit is eigenlijk te serieus voor deze reactie, maar wel gemeend.
Wij letten in de tussentijd wel nog even 100 dagen op je pa, ma en zus. Geniet nog de heel tijd en kom gezond terug.
Overigens Ivo doet nog altijd alles op de fiets.
Veel groeten van Gertrud en Hein

Nelleke

Hoi Marlous,

Wat een mooie foto's allemaal van al die kreeften jammer dat je er niet zo gek op ben, misschien zijn hertjes lekkerder?
Geniet er nog maar goed van nog ruim 2 maanden en je bent weer thuis, en dan 2 dagen later vliegen wij naar Canada maar dat is maar voor een maand hoor.
Heel veel plezier nog en tot gauw.

groetjes Nelleke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active